درخت گفت: زنده ام

زنده بودن رسم می خواهد گاهی هم رسوم. اما رسمِ زندگیِ ما چیست؟

درخت گفت: زنده ام

زنده بودن رسم می خواهد گاهی هم رسوم. اما رسمِ زندگیِ ما چیست؟

۱۶ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

 

    خدایا به من هبه کن،هبه یک چیز ویژه یک هدیه ویژه است.دعا برای یک خانواده خوب (آیه والذین ربنا هب لنا...)،دعا است برای یک چیز ویژه.

 خدایا به من هبه کن همسرانمون بچه ام ،نور چشمم باشن، هروقت خانممو میبینم شاد بشم ،توی خونمون شادی باشه ؛اگر مهر و محبت عمیق وجود   نداشته باشد قره العین نیست.خانم من نور چشم من باشد بحث از دوست داشتن گذشته! درروایت داریم بهترین همسر کسی است که همسرش را میبیند.

 از دیدارش شاد بشود.اگر همسرتون نور چشمتون باشد فرزند،فرزند خوبی میشود ، نور چشم میشود.

پدر و مادرهایی که باهم دعوا دارند موجب میشود فرزندانشان بی دین شوند حتی اگر پدرو مادر خیلی دین دار باشند ولی دعوا کنند بچه بی دین میشود.

 وجهه ما را برای متقین امام قرار بده بعد از اینکه زن و فرزندم را نور چشمم کردی.

 مادرها برای بچه هاشون زیاد بخوان ،بگن سلامت باشه ،کار کنه ،در خدمت خدا مهندس بشه ،مهندسی که امام زمان انتخابش کنه برای یاری ،همه اینها   از مادرها شروع میشود! کسی که خانواده خوب داشته باشد میتواند امام متقین شود و دعا کند از سر دلسوزی و علاقه نجات بشر بخواهد که خدا امام متقین قرارش دهد نه از سر غرور و تکبر.

  سیاسیون حق ندارند کسانی را بگذارند در راس کار که خانواده های صالحی نداشته باشند؛ حضرت به خانواده نگاه میکنند و انتخاب میکنند.

 اگر کسی خانواده خوب داشته باشد نجابت را سر سفره یاد گرفته است خیلی کم خیانت و خطا میکند.

 کاری کنید فرزندانتان به خانواده هایشان افتخار کنند ،پدر و مادر خوبی باشید برای فرزندانتان که امام زمان پرسیدند مادرت کیست فرزندتان با افتخار  سرش را بالا بگیرد.

 اگر انسان میخواهد امام تحویل جامعه بدهد باید خانواده خوب داشته باشد.

 مادرها و پدرها مراقب باشید چی تربیت میکنید؛خانواده باید نورانیت و معنویت داشته باشد .زن ها موثرتر هستند،مردها را هم هدایت میکنند.

 خانم ها قوی تر هستند.


 منبع: سخنرانی آقای پناهیان-ماه محرم


 تهیه از خانم مبینا حاتمی و تشکر از خانم الهه عسکری

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۹:۳۲


امام علی (علیه السلام ) می فرماید
: من طلب الزیاده وقع فی النقصان . هرکس زیاده خواهد ، در نقصان افتد .


اصل دیگری که در زمینه درخواست ها به ویژه درخواست های مادی باید در نظر داشت ، دوری از زیاده خواهی است .  .


منبع به نقل از کتاب رازهای خوب زیستن به نقل از کتاب غرر، جلد 2، صفحه 23

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۸:۱۱


 حجاب در اسلام آن چیزی است که سبب رشد و شکوفایی می شود نه باعث فلج کردن نیروی اجتماع. بدیهی است که این حجاب به معنای پوشش  صرف نیست.بلکه یعنی زن در معاشرت با مردان، بدن خود را بپوشاند و خودنمایی نکند،متین باشد و در لباس پوشیدنش هدف تهییج و تحریک نداشته  باشد وخلاصه به قول شهید،"زباندار لباس نپوشد، زباندار راه نرود، زباندار و معنی دار به سخن خود آهنگ ندهد."

شبهه اول:چرا دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است؟ نکته اول اینکه در اسلام از مردان هم خواسته شده مراقب نگاه هایشان باشند.همان جا که در قرآن کریم، خداوند می فرماید:" قُلْ لِلْمُؤْمِنِینَ یَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ یَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ إِنَّ اَللّهَ خَبِیرٌ بِما یَصْنَعُونَ." یعنی به مردان با ایمان بگو:"دیده فرو نهند و پاکدامنی ورزند، که این برای آنان پاکیزه تر است، زیرا خدا به آنچه می کنند آگاه است."(سوره نور،آیه 30(
اما از سوی دیگر میل به خودنمایی و خود آرایی مخصوص زنان است. چون " از نظر تصاحب قلبها مرد شکار است و زن شکارچی. " پس به حکم طبیعت خاص خود و حس شکارچی گری اش می خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته سازد.به همین دلیل انحراف تبرج و برهنگی از انحراف های مخصوص زنان است و دستور پوشش هم برای آن ها مقرر گردیده است.

 شبهه دوم:چرا اسلام دستوری داده است که مانع فعالیت زنان به عنوان عضوی از جامعه شود؟ در واقع این شبهه اصلا واقعیت ندارد؛ چون حجاب ابدا مانع فعالیت زن نمی شود بلکه پویایی جامعه را افزایش می دهد و  باعث فعالیت مفید اجتماعی مردان و زنان در کنار هم خواهد بود.
به نقل مستقیم از شهید: اگر پسر و دختری در محیط جداگانه ای تحصیل کنند و یا فرضا در یک محیط درس بخوانند و دختران بدن خود را بپوشانند و هیچ گونه آرایشی نداشته باشند بهتر درس می خوانند و فکر می کنند و به سخن استاد گوش می دهند یا وقتی که کنار هر پسری یک دختر آرایش کرده با دامن کوتاه تا یک وجب بالای زانو نشسته باشد؟!...اگر باور ندارید از کسانی که در این محیط ها هستند بپرسید.

به قول شهید، "اگر زن قصد و عمد نداشته باشد، پوشیدن یک لباس ساده که تمام بدن و سر،جز چهره و دو دست تا مچ را بپوشاند، مانع هیچ فعالیت بیرونی نخواهد بود.بلکه برعکس، تبرج و خودنمایی و پوشیدن لباس های تنگ و مد های رنگارنگ است که زن را به صورت موجودی مهمل و غیر فعال در می آورد که باید تمام وقتش را مصرف حفظ پزیسیون خود کند."

این موضوع پدیده ای است که خود من هم هر روز با آن سر و کار دارم و در دانشگاه، دختران زیادی را می بینم (چادری و غیر چادری) که چه در کلاس، چه در استراحت ها، چه در نمازخانه در حال تجدید آرایشهایشان هستند..آرایش هایی که گاهی نه تنها باعث زیبایی نیست بلکه حتی زیبایی خودشان را هم می پوشاند

 

منبع:کتاب 240 اصل خانوادگی در اندیشه مطهر ، با گرد آوری شیخ عبد المجید برازجانی


به قلم خانم هانیه حسین زاده

 

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۷:۵۴

ایشان یکی از نقش‏های مهم زن در خانواده را تربیت فرزندان دانسته و آن را از وظایف مهم یک زن می‏دانند و می‏فرمایند: «از جمله وظایفى که برعهده‌ى زنان در داخل خانه و خانواده است، مسأله‌ى تربیت فرزند است.


زنانى که به خاطر فعّالیت­هاى خارج از خانواده، از آوردن فرزند استنکاف مى‌کنند، برخلاف طبیعت بشرى و زنانه‌ى خود اقدام مى‌کنند. خداوند به این راضى نیست. کسانى که فرزند و تربیت فرزند و شیردادن به بچه و در آغوش مهر و عطوفت بزرگ کردن فرزند را براى کارهایى که خیلى متوقّفِ به وجود آن­ها هم نیست، رها مى‌کنند، دچار اشتباه شده‌اند. بهترین روش تربیت فرزند انسان، این است که در آغوش مادر و با استفاده از مهر و محبّت او پرورش پیدا کند. زنانى که فرزند خود را از چنین موهبت الهى محروم مى‌کنند، اشتباه مى‌کنند؛ هم به ضرر فرزندشان، هم به ضرر خودشان و هم به ضرر جامعه اقدام کرده‌اند. اسلام، این را اجازه نمى‌دهد. یکى از وظایف مهم زن، عبارت از این است که فرزند را با عواطف، با تربیت صحیح، با دل دادن و رعایت و دقّت، آن چنان بار بیاورد که این موجود انسانى - چه دختر و چه پسر- وقتى که بزرگ شد، از لحاظ روحى، یک انسان سالم، بدون عقده، بدون گرفتارى، بدون احساس ذلّت و بدون بدبختی­ها و فلاکت­ها و بلایایى که امروز نسل­هاى جوان و نوجوان غربى در اروپا و آمریکا به آن گرفتارند، بار آمده باشد[5][10]



منابع این سخنان در پست پایانی این موضوع گذاشته میشود.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۵:۰۰

روس ها آداب مشابهی با مسلمونها دارن دقت کردین ما هم در مراوده با فامیل دست خالی منزلشون نمی ریم اصل قضیه برمی گرده به سنت اسلامی احسان که اشنایان و فامیل در اولویت هستن.

یا مثلا ما هم طبق سنت های قدیم داخل خونه کفش در می اریم اینم برمیگرده به طهارت در اسلام که حالا دانشمندان میکروبیولوژی هم تایید کردن کفش ها منبع مهم الودگی و بیماری های عفونی هستن.

تعارف غذاومیوه از اداب قدیمی ماست که میشه گفت برمی گرده به قضیه حق الناس چرا که اگر طرف هوس بکنه مدیون میشیم بهمین خاطر همیشه تعارف میزنیم و بعد شروع میکنیم رو این حساب تعارف کردن اصلا عادت بدی نیست این عادت خوبو از دستش ندین.

تحلیل از خانم فاطمه رحیمی

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۳ ، ۱۴:۵۶

هر کس ولو به لحظه ای تصور کند کسی شده است همان لحظه، لحظه سقوط اوست!!



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۹ آبان ۹۳ ، ۱۷:۴۹

فراز هایی از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص نقش زن در خانواده


نقش زن در خانواده خود به دو نقش کاملاً مجزا و با وظایفی کاملاً متفاوت تقسیم می‏شود؛ همسر بودن و مادر بودن. امام خامنه­ای درباره‏ی اهمیت نقش زن در خانواده، به نکات ظریفی اشاره می‏کنند که جز از سوی یک عالم مسلمان قابل طرح نیست. در این باره می‏فرمایند: «نظر اسلام در باب خانواده و جایگاه زن در خانواده، نظر خیلى روشنى است. «المرأة سیّدة بیتها»؛[1][6] بزرگ خانه، زن خانه است؛ این از پیغمبر اکرم است. جایگاه زن در خانواده، همانى است که در گفتارهاى گوناگون ائمهعلیهم‌السّلام آمده: «المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة».[2][7] در تعبیرات عربى، قهرمان یعنى کارگزار، پادو، یک خدمتگزار محترم. می­فرماید: در داخل خانه، زن قهرمانه نیست؛ ریحانه است، گُلِ خانه است. خطاب به مردان می­فرماید: بهترین شما کسانى هستند که بهترین رفتارها را با همسرانشان دارند. اینها نظرات اسلام است و از این قبیل الى ماشاءاللَّه وجود دارد[3][8]

ایشان در اهمیت مبنا بودن خانواده و جایگاه زن در این کانون گرم می‏فرمایند: «مسأله‌ى مادرى، مسأله‌ى همسرى، مسأله‌ى خانه و خانواده، مسائل بسیار اساسى و حیاتى است. در همه‌ى طرح­هایى که ما داریم، بایستى «خانواده» مبنا باشد. یعنى شما اگر بزرگ­ترین متخصص پزشکى یا هر رشته‌ى دیگرى بشوید، چنانچه زن خانه نباشید، این براى شما یک نقص است. کدبانوى خانه شما باید باشید؛ اصلاً محور این است. اگر بخواهیم تشبیه ناقصى بکنیم، باید به ملکه‌ى زنبور عسل تشبیه کنیم.

 کانون خانواده، جایى است که عواطف و احساسات باید در آن‌جا رشد و بالندگى پیدا کند؛ بچه‌ها محبت و نوازش ببینند؛ شوهر که مرد است و طبیعت مرد، طبیعت خام­ترى نسبت به زن است و در میدان خاصى، شکننده‌تر است و مرهم زخم او، فقط و فقط نوازش همسر است - حتّى نه نوازش مادر- باید نوازش ببیند. براى یک مرد بزرگ، این همسر کارى را مى‌کند که مادر براى یک بچه‌ى کوچک آن کار را مى‌کند؛ و زنانِ دقیق و ظریف، به این نکته آشنا هستند. اگر این احساسات و این عواطفِ، محتاج وجود یک محور اصلى در خانه - که آن، خانم و کدبانوى خانه است- نباشد، خانواده یک شکل بدون معنا خواهد بود[4][9]



منابع این سخنان در پست پایانی این موضوع گذاشته میشود.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ آبان ۹۳ ، ۲۰:۱۲

 


این پست بخاطر مسئله خیلی مهمی که در انتظارشیم ( سه آذر) نوشته شده.

 

    خطوط قرمزی که از طرف مقام معظم رهبری در زمینه‌ی هسته‌ای ابلاغ شده:


1.                    عدم تحمل زور و زیاده‌خواهی

2                تعطیل‌ناپذیری دستاوردهای هسته‌ای

3.          استمرار استیفای حق تحقیق و توسعه و پیشرفت علمی؛

4.                   ادامه مذاکرات هسته‌ای و «هسته‌ای ماندن» آن

5.                 ادامه روابط متعارف با آژانس.

6                    موضع‌گیری صریح و قاطع علیه رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی مذاکرات ژنو

7            میزان نیاز عملی ایران به 190 هزار سو

8                   پایبندی به حقوق مردم ایران و حرکت در مسیری که مورد رضایت خداوند

9                     عدم سلطه‌پذیری

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۲۱:۲۸

دیدن گربه‌ی سیاه شگون ندارد.

 در خانه یا آپارتمان سوت نزنید. زیرا می‌گویند کسی که سوت بزند ثروتش را از دست خواهد داد

 سیگار را از آتش شمع روشن نکنید چون بدبختی می‌آورد !

 ریختن نمک روی میز باعث بدبختی می‌شود مگر این که سه بار، کمی نک روی شانه‌ی چپ خودتان بریزید !

 اگر از کسی تعریف می‌کنید یا کسی از شما تعریف کرد، به طور تمثیلی سه بار روی شانه‌ی چپ‌تان تف کنید و یا سه بار به چوب بزنید

بیرون آمدن از منزل با دمپایی یا لباس راحتی حتی برای مدتی کوتاه مثلا خرید مجله یا روزنامه از کیوسک سر خیابان امری ناپسند استمهمتر از آن طرز راه رفتن ودر خیابان است؛ افراد نباید به کسانی که از کنار آنها عبور می‌کنند با دقت نگاه کنند لباس ها باید قبل از بیرون آمدن حتما اتوکشی شده باشند

خیره شدن به افراد در حال عبور به خصوص افراد معلول و یا نشان دادن کسی با انگشت اشاره یا دست در روسیه امری زشت و ناپسند است.

منبع : «آشنایی با روسیه از دریچه آداب و رسوم»ابوذر ابراهیمی ترکمان و مهناز نوروزی این کتاب را در 224 صفحه نگاشته اند که با شماره ثبت 491208 در کتابخانه شماره‌ی یک مجلس شورای اسلامی موجود است.

 

 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۳ ، ۱۱:۴۹


.....نکتهی اول این است که رفتار اجتماعی و سبک زندگی، تابع تفسیر ما از زندگی است: هدف زندگی چیست؟ هر هدفی که ما برای زندگی معین کنیم، برای خودمان ترسیم کنیم، به طور طبیعی، متناسب با خود، یک سبک زندگی به ما پیشنهاد میشود. یک نقطهی اصلی وجود دارد و آن، ایمان است. یک هدفی را باید ترسیم کنیم - هدف زندگی را - به آن ایمان پیدا کنیم. بدون ایمان، پیشرفت در این بخشها امکانپذیر نیست؛ کارِ درست انجام نمیگیرد. حالا آن چیزی که به آن ایمان داریم، میتواند لیبرالیسم باشد، میتواند کاپیتالیسم باشد، میتواند کمونیسم باشد، میتواند فاشیسم باشد، میتواند هم توحید ناب باشد؛ بالاخره به یک چیزی باید ایمان داشت، اعتقاد داشت، به دنبال این ایمان و اعتقاد پیش رفت. مسئلهی ایمان، مهم است. ایمان به یک اصل، ایمان به یک لنگرگاه اصلی اعتقاد؛ یک چنین ایمانی باید وجود داشته باشد. بر اساس این ایمان، سبک زندگی انتخاب خواهد شد.....

 

بیانات در دیدار جوانان استان خراسان شمالی


در مصلی امام خمینی بجنورد


منبع : اینجا



تلنگر : هدف ما از زندگیمون چیه؟آیا واقعا نوع نگاه ما به زندگی بر اساس ایمان به توحید نابه؟ یا مادیگرایی؟ مقامگرایی؟........


۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۳ آبان ۹۳ ، ۱۴:۰۸