درخت گفت: زنده ام

زنده بودن رسم می خواهد گاهی هم رسوم. اما رسمِ زندگیِ ما چیست؟

درخت گفت: زنده ام

زنده بودن رسم می خواهد گاهی هم رسوم. اما رسمِ زندگیِ ما چیست؟

صله رحم 1

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۰۷ ب.ظ


 

امام صادق (ع) : مردی نزد پیامبر (ص) آمد و گفت : یا رسول الله، خاندان من تصمیم گرفته اند به من حمله کنند و از من ببرند و دشنام دهند.آیا حق دارم آنها را ترک کنم؟

فرمود: در ای صورت خدا همه شما را ترک خواهد گفت.

عرض کرد : پس چه کنم؟

فرمود : با هرکس از تو برید بپیوند و به هر کس از تو دریغ کرد ببخش و از هرکس به تو ستم کرد درگذر ، چون وقتی چنین کنی خدا تو را یاری می دهد.

 

 امام رضا (ع) فرمودند :

مردی سه سال از عمرش باقیمانده صله رحم کند، عمرش سی سال می سازد و خداوند هر چه خواهد میکند.

 

 امام صادق (ع) فرمودند:

صله ارحام اخلاق را نیکو و دست را با سخاوت و نفس را پاکیزه گرداند و روزی را زیاد و مرگ را به تاخیر اندازد.

 

جهم بن حمید، گوید : به امام صادق (ع) گفتم : من خویشاوندی دارم که هم مذهبم نیستند، آیا حقی بر من دارند؟

فرمود: آری خویشاوندی را چیزی قطع نکند و اگر هم دین تو باشند دو حق پیدا کنند حق خویشاوندی و حق اسلام.

 


 

منبع مطالب : کتاب اصول کافی جلد سوم بخش صله رحم

 

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۰۸/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی